torsdag 19. november 2009

Pakistan er ikke naken

Siden jeg er flink og blir ferdig fort, må jeg skrive om enda en av problemstillingene vi i klassen fikk av læreren. Jeg liker ikke måten flinkheten kryper innpå meg, man må passe seg for flinkhet!
I 1947 ble øst- og vest-Pakistan dannet, som to stater for muslimene i India. landet var delt i to, med en østlig del, og en vestlig del. Dette var fordi de fleste muslimene bodde i disse to områdene. i 1971 ble østlige Pakistan selvstendig og byttet navn til Bangladesh. Jeg tror det var ganske greit å splitte det til to forskjellige stater, siden det er litt vanskelig å kontrollere to landmasser som ikke engang grenser til hverandre vil jeg tro. Folkene i de to landene var og er sikkert også litt forskjellige, så alt i alt tror jeg splittingen var en god ting for begge parter. Men så har vi det som idag heter Pakistan. Her har det vært og er fortsatt store konflikter over området kalt Kashmir, som India og Pakistan aldri blir enige om hvem som eier. Begge parter er ganske interessert i dette området siden det er mange viktige ressurser der, og fordi det er ett fint område. Det har vært krig der i en god stund nå og det er trist at det må foregå slik. Pakistan har kanskje ikke klart seg så bra etter at det har blitt selvstendig. Bangladesh er jeg mer usikker på, må jeg innrømme. Jeg har aldri hørt noe om det som skjer der, så jeg tror det er ganske rolig. Men jeg vet jo ikke helt sikkert...

Gå ut og lag historie idag! Anders.

3 kommentarer:

  1. Ja, du må passe deg for flinkheten. Den kommer til å knekke deg en dag, og du kommer ikke til å innse det før du tryner på sykkel utti skauen og smeller hodet i en stein.

    Det positive med dette er at når du først innser det, kan du endelig få deg en Conga! :D

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett