torsdag 26. november 2009

Norge er litt nakent

Idag fikk jeg, ilag med min klasse, i oppgave å velge mellom å løse repitisjonsoppgavene til kapittelet vi gikk igjennom idag, eller skrive ett blogginlegg om likheter og ulikheter mellom norge på 1800-tallet og norge idag. Gjett hva jeg valgte... tøhøhø
Altså, først tror jeg tar for meg likheter. I Norge på 1800-tallet, og Norge idag, spiste de mat. Noen flere likheter? Ikke mange jeg kan finne... Så konklusjonen er at på de to hundre årene har nordmenn fortsatt å spise mat. yay.
På 1800-tallet brukte de alle deler av dyret de slaktet. En familie gjør ikke det idag, men slakteriene bruker jo alle delene av kua på ulike måter. til og med bena og hovene. De blir til biodiesel blant annet. Så det er nesten litt likt. men ikke helt.
I gamledager var nesten alle nordmenn bønder, sånn er det ihvertfall ikke idag!
Nå sover vi liggende i sengene våre. det gjorde de ikke i gamledager. derfor fikk de vond rygg og ble krøplinger og døde tidlig. synd for dem.
Dette innlegget er så og si ett bevis på at nordmenn har utviklet seg på to hundre år. Det er bra. JEG ER STOLT A'RÆI NORGE!

takk for meg.

1 kommentar:

  1. Vi selger Biodrivstoff på Statoil. Statoil fantes heller ikke for 100 år siden, så det er også en forskjell.

    Jada, så neida, såååå....

    Og jeg kom på en ting, stort sett så liker ikke bønder å bli kalt for bønder, iallefall ikke når de er utdannet som bønder, for da er de blitt agronomer. Visste du det du? Hæ? HÆ?
    Det er også en forskjell, for jeg tror ikke at for hundre år siden at bøndene faktisk utdannet seg til å drive med landbruk.. Hmm.. Eller hva tror du, ANDERS?

    SvarSlett